Incidenten - Vertraagde e-mail naar Microsoft

20-12-2016 13:07:49

Status: opgelost

E-mail naar Microsoft domeinen (hotmail.com, live.com, outlook.com) wordt vertraagd en in sommige gevallen in het geheel niet afgeleverd.

Als gevolg van een spamrun via een gehackt account van een klant van BIT heeft Microsoft de e-mailservers van BIT beperkingen opgelegd ten aanzien van het aantal e-mails dat afgeleverd kan worden bij Microsoft. Veel klanten van BIT versturen momenteel valide e-mails naar veel e-mailadressen. Het gaat daarbij veelal om kerstberichten. De aflevering van deze e-mails wordt door de beperking van Microsoft beperkt waardoor e-mails vertraagd of in het geheel niet aankomen.

Helaas zijn er geen mogelijkheden om deze beperkingen weg te nemen. Omdat Microsoft met reputatie gebaseerde toegang werkt is het ook niet mogelijk om de mailservers van andere IP-adressen te voorzien. Als u meer zekerheid wilt over de afleverbaarheid van uw e-mail naar Microsoft adressen adviseren wij u om een eigen SMTP server of andere mailrelay te gebruiken.


Update geplaatst op 21-12-2016, 17.16 uur
Er staat geen e-mail meer in de BIT mailrelays die nog afgeleverd moet worden bij Microsoft. Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.

Deel deze pagina op

De meest recente incidenten: