Netwerkonderhoud

Netwerkonderhoud

21-02-2018 00:00:00 - 21-02-2018 06:00:00

Op woensdag 21 februari tussen 0.00 uur en 6.00 uur zal BIT netwerkonderhoud uitvoeren. Dit onderhoud wordt uitgevoerd vanwege noodzakelijke voorbereiding voor het vernieuwen van het access netwerk en omvat twee afzonderlijke acties, ieder met kleine onderbrekingen.

De eerste actie is het upgraden van switches naar een nieuwe firmware versie. Deze actie heeft enkel impact op een zeer beperkt aantal klanten die reeds actief zijn op het vernieuwde access netwerk. Tijdens deze actie zullen switches één voor één herstart worden. Klanten met een enkelvoudige netwerkverbinding zullen een onderbreking van ongeveer vijf minuten ervaren. Klanten met een redundante aansluiting zullen hun verbindingen om en om verbroken zien zonder dat hierbij een onderbreking van de dienst verwacht wordt.

De tweede geplande actie is het verhuizen van enkele netwerkkabels in BIT-2A. Gedurende deze actie zullen klanten met een vlan naar Amsterdam en klanten met een NDIX verbinding onderbreking van meerdere seconden ervaren wanneer deze netwerkkabels worden verplaatst. Klanten die gebruik maken van onze shared database zullen ook onderbreking ervaren van meerdere seconden. Onze klantenportal (portal.bit.nl) zal gedurende het onderhoud korte tijd niet beschikbaar zijn. Alle netwerkkabels zijn voorbereid, waardoor we onderbrekingen tot een minimum kunnen beperken.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op +31(0)318 648 688 of via support@bit.nl.