15-06-2009 11:54:20

Vanochtend vonden wij in onze info-, support- en abuse mailboxen diverse meldingen van zeer gerichte phishing mails aan klanten van BIT. Er wordt gesuggereerd dat wij bezig zijn met het opruimen van ongebruikte accounts en dat verificatie met gebruikersnaam en wachtwoord vereist is.

De e-mailberichten bevatten onderstaande tekst:

Dear DCU.IE Account Owner,

This mail is to inform all our BIT.NL users, that we are currently carrying-out maintenance process on our webmail system, as such your webmail account may become inactive during since we will be deactivating redundant accounts, hence to confirm and retain your webmail account we recommend that provide us your information to enable us reset your webmail account password immediately to aviod abuse of your account.

*Username/ID:
*Current Password:

Account owner that refuses to update his or her account within four days of receiving this warning will lose his or her account permanently.

Thanks for choosing BIT.NL We’re delighted to have you with us.

Regards,
DCU.IE Consumer Solutions Team

We willen nog maar eens benadrukken dat BIT nooit om wachtwoorden van klanten zal vragen. Onze spamfilters zijn inmiddels getraind op deze e-mails en zullen deze mails (mits een klant spamfiltering van BIT gebruikt) wegfilteren. Onze uitgaande mailservers filteren inmiddels e-mails naar het adres wat gebruikt wordt om de logingegevens mee te verzamelen.

Met vragen of ofmerkingen kan je altijd terecht bij ons Customer Care team per telefoon op 0318-648 688 of per email naar .