[Opgelost] Gedeeltelijke onbereikbaarheid BIT van/naar KPN en andere partijen

[Opgelost] Gedeeltelijke onbereikbaarheid BIT van/naar KPN en andere partijen

13-12-2018 15:36:07
Status: opgelost

Omstreeks 15.43 ontvingen wij de eerste berichten dat het netwerk van BIT niet bereikbaar was, dit bleek na uitvragen vooral vanuit het netwerk van KPN en Tele2 te zijn.

In een poging om het probleem op te lossen hebben we omstreeks 15.56 een filter op onze transit gezet met KPN. Dit bleek het probleem niet te verhelpen.

Na verder troubleshooten bleek dat om 15.36 een van de partijen waar wij mee peeren ruim 6000 prefixes onterecht had geadverteerd (BGP Hijack) op een van de twee peeringsessies die wij met hen hebben. Deze partij kon echter dat verkeer niet afhandelen waardoor wij voor onder andere KPN en Tele2 niet meer bereikbaar waren en andersom. Omstreeks 16.10 hebben wij de peeringsessies met deze partij geshut waarna de netwerken weer bereikbaar werden via de correcte paden.

Er is ondertussen ook contact geweest met deze peeringpartij en die heeft de configuratiefout hersteld.

Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.