Noodstroomaggregaat BIT-1

Noodstroomaggregaat BIT-1

06-08-2019 10:11:14
Status: opgelost

Tijdens de maandelijkse noodstroomaggregaattest op BIT-1 is het aggregaat defect geraakt. Dit heeft niet tot uitval van de stroomvoorziening in BIT-1 geleid.

De apparatuur in BIT-1 wordt nu gevoed door de reguliere stroomvoorziening en de UPS is beschikbaar indien de reguliere stroomvoorziening wegvalt. Het aggregaat is momenteel niet beschikbaar om langdurige stroomuitval op te vangen. Voor de datacenters BIT-2A en BIT-2BCD zijn de aggregaten N+1 uitgevoerd, er is dus altijd reservecapaciteit. Voor BIT-1, een datacenter dat alleen gebruikt wordt voor failover en active-active setups is er één aggregaat. De leverancier is ingeschakeld om het aggregaat weer beschikbaar te maken of om een nieuw aggregaat te plaatsen. Zodra daar meer over bekend is wordt deze melding geüpdatet.
Update geplaatst om 11.02 uur

De leverancier zal een vervangend aggregaat plaatsen. Zodra duidelijk is hoe laat dat zal gebeuren, wordt deze melding bijgewerkt.
Update geplaatst om 11.32 uur

De leverancier zal over ongeveer anderhalf uur een vervangend aggregaat plaatsen. Zodra dit is uitgevoerd, wordt deze melding bijgewerkt.
Update geplaatst om 12.46 uur

De leverancier is gearriveerd en is bezig het aggregaat te vervangen.
Update geplaatst om 15.12 uur

Het aggregaat is vervangen en getest. De noodstroomvoorziening is hiermee wederom intact. De oorzaak van het defect is in onderzoek.

Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via 0318 648 688 of via support@bit.nl.