Monitoring 24/7

Monitoring

Beschikbaarheidsgaranties betekenen alleen iets als ook duidelijk is wat er goed en fout gaat op het platform. Daarom monitort BIT 24 uur per dag, 7 dagen per week de services die aangeboden worden. Net zoals er 24x7 engineers klaar staan om in te grijpen als er iets mis dreigt te gaan.

Ons redundante monitoringsysteem kan ook ingezet worden om diensten van klanten te monitoren. Als u een eigen platform in onze datacenters draait, kunt u gebruik maken van BIT-monitoring om de beschikbaarheid van uw applicaties in het oog te houden.

Beschikbaarheid

BIT monitort dan 24 uur per dag, 7 dagen per week, de door u gewenste services op uw servers. Wij monitoren de beschikbaarheid van diverse services voor u, zoals HTTP, Ping, Telnet en FTP. Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld de bereikbaarheid van URL's of het functioneren van loginscripts te monitoren. Ons monitoringsysteem is met het oog op redundantie dubbel uitgevoerd en geplaatst op twee geografisch gescheiden locaties.

Storingsmeldingen

De storingsmeldingen op de gemonitorde diensten kunnen door BIT afgevangen worden. Onze storingsengineers zijn 24x7 bereikbaar in geval van storingen. Indien gewenst ontvangt u een afgeschermde read-only login op dit systeem, zodat u op elk moment de monitoring en de beschikbaarheid van uw diensten kunt controleren. Het is ook mogelijk om zelf de storingsmeldingen te ontvangen. Het is bovendien mogelijk om tijdens vast ingestelde tijden zelf de storingsmeldingen te ontvangen en ze de rest van de tijd door BIT te laten ontvangen.

Wilt u meer weten?

Of wilt u een vrijblijvende rondleiding door onze datacenters? Neem dan contact met ons op via sales@bit.nl of 0318 648 688.

Offerte aanvragen