- 01-08-24BIT geeft kaarten weg voor F1 in Zandvoort
- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
- 03-03-24Geen verandering twee jaar na invoering sancties tegen Russische media: FOIC roept (wederom) op tot einde van ondemocratische censuur
- 29-01-24Onzichtbare upgrades
- 16-01-24BIT's Wido Potters wint Felipe Rodriquez Award voor inzet voor privacy
- 10-01-24BIT en partners zetten de koers voor een gedecentraliseerde Europese cloud met ECOFED-project
- 02-01-24Onze eigen stroom inkopen: de resultaten van 2023
Gastblog | De samenwerking tussen AdVo ICT en BIT
“Veel klanten die bij ons aankloppen, zijn IT-moe. Moe van het beheren van pc’s, een serverpark, netwerken, routers, switches, firewalls, IP, telefonie en dan ook nog de nodige bedrijfsapplicaties. Wij nemen de verantwoordelijkheid voor die hele infrastructuur over. De klant hoeft geen server meer te kopen, geen netwerk te onderhouden. Hij moet alleen zijn bedrijfsprocessen snappen en ons vertellen wat hij verwacht. Functioneel, niet in technische termen. Wij pakken de nodige stukjes dan van de menukaart en maken er een oplossing van.
“Open communicatie is een sterke kant van BIT. Alles wat techniek is kan stuk gaan, ook in de IT. De vraag is alleen hoe je daarmee omgaat. Bij BIT, en bij ons, staat het gewoon op de website als er iets stuk is.”
Achter de schermen steunt dat op een heel complexe technische omgeving. Dat lijkt een spanningsveld: we zijn bij AdVo allemaal technisch gedreven en leveren toch een niet-technische oplossing. Maar juist doordat we zoveel van de techniek weten, kunnen we het simpel aan de klant uitleggen. Dat is ook de match die we met BIT hebben. We spreken dezelfde taal. Ze staan naast ons en denken mee. Ze lopen niet in een duur pak maar het zijn wel mensen met kennis die recht voor zijn raap communiceren hoe de dingen wel en niet in elkaar zitten en wat wel en niet kan.
We hebben in ons pand in Houten een compleet eigen datacenter. Daarnaast huren we floorspace bij BIT, waarop onze eigen racks staan. Daar hosten we websites van een deel van onze klanten en maken we back-ups van data aan onze zijde. Voor klanten die een hoge beschikbaarheid willen, kunnen we applicaties gespiegeld draaien op die twee locaties. We zien nog zoveel klanten die de risico’s niet begrijpen die ze lopen… In het mkb gebruiken negen van de tien bedrijven een opgevoerde bezemkast als serverruimte. En als ze al een beter geoutilleerde ruimte hebben, is dat toch vaak maar één locatie. In het beste geval hebben ze de meeste data op tape staan, en als ze geluk hebben is die tape nog leesbaar ook. Maar als hun omgeving wegvalt, is die niet zomaar te herstellen. Wij maken dat bespreekbaar en komen met scenario’s voor disaster recovery die wel werken.
Het bijzondere aan BIT is de kennis die ze in huis hebben, hun no-nonsense mentaliteit en de kwaliteit van wat ze bieden. BIT is voor ons ook een belangrijke leverancier van hoogwaardige WAN-infrastructuren. In Ede hebben we een rechtstreekse connectie op het BIT-netwerk. Als het even kan, houden we netwerken van klanten op ons eigen netwerk en dat van BIT. Daardoor kunnen we voor kwaliteit staan. Ik kan via BIT bijvoorbeeld uitbreken op DEC-IX, de Internet Exchange in Frankfurt, om voor een klant een internationaal netwerk te bouwen. We doen ook zaken met andere partijen, want soms wil een klant dat, dus we kunnen goed vergelijken. We zijn altijd weer blij dat we met BIT kunnen werken.”
AdVo ICT Professionals
WAT: AdVo ICT Professionals ontzorgt op het gebied van ict. Onder het merk MijnASP faciliteert AdVo ICT Professionals volledige werkomgevingen over een op internet gebaseerde infrastructuur. Klanten zijn nationale en internationale organisaties, als regel met meerdere vestigingen, die zich op hun eigen bedrijfsprocessen willen kunnen concentreren.