- 22-01-21Avondklok: Datacenters 24/7 bereikbaar en remote hands en brains mogelijk
- 30-11-20Mond- en neusmasker vanaf 1 december bij BIT verplicht
- 08-10-20Dringend advies dragen van mond- en neusmasker binnen de datacenters van BIT
- 03-09-20Dashboards voor load balancing en Jitsi beschikbaar in klantenportal
- 14-08-20Uitmarkt Ede | Online op vrijdag 28 augustus
- 11-08-20SLA Addendum Colocatie BIT-1 en BIT-2 gewijzigd
- 04-08-20BIT ondertekent intentieverklaring
- 30-06-20Aangepaste richtlijnen bij bezoek aan BIT
- 15-06-20Uw bijeenkomst of event organiseren in BIT-MeetMe
- 26-05-20Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece
BIT stopt met leveren inbeldienst
Het kenmerkende, krakende en piepende geluid van een modem dat inbelt bij een ISP: een hele generatie is er groot mee geworden. Voor velen is het inmiddels alweer lang geleden dat een internetverbinding via de telefoonlijn opgebouwd werd: er zijn immers allerlei betere oplossingen voor een veel snellere, permanente internettoegang.
Toch was het tot afgelopen maand nog mogelijk om in te bellen bij ons. Hoewel het aantal inbellers al jarenlang niet meer in de buurt kwam van de hoogtijdagen van begin deze eeuw, waren er nog steeds een paar specifieke use cases waarvoor het toegepast werd. Zo waren er nog vele PIN-terminals die op die manier contact legden om betalingen te verwerken, en werd er op zondagochtend nog ingebeld voor kerktelefonie.
Nu is ook voor BIT het tijdperk van het inbellen afgesloten. En dat is best even een gedenkwaardig momentje, want inbellen is waar het voor ons 21 jaar geleden allemaal mee begonnen is.
Gelukkig kunnen we op YouTube altijd nog even terugluisteren hoe dat vroeger klonk: https://www.youtube.com/watch?v=abapFJN6glo om ons dan weer snel te realiseren dat toegang tot internet nu toch eigenlijk wel een stuk sneller en simpeler is.
Door: Teun Vink