Beperkte netwerkstoring leaf switch 1 BIT-2C

Beperkte netwerkstoring leaf switch 1 BIT-2C

02-08-2018 16:44:57 - 03-08-2018 11:45:44
Status: opgelost

Klanten met een uplink op leaf switch 1 in BIT-2C kunnen bereikbaarheidsproblemen ervaren naar een deel van het internet. De oorzaak van deze storing is in onderzoek. Tijdens dit onderzoek is één van de transitproviders uitgeschakeld waardoor alle klanten kortstondig wat packetloss naar delen van het internet hebben kunnen ervaren. Die packetloss is inmiddels weer verdwenen. Zodra er meer bekend is over de oorzaak van de problemen op de switch in BIT-2C wordt dat op de site gemeld.
Update geplaatst om 17.01
De overlast op de switch in BIT-2C is verdwenen door één van de redundante paden naar die switch uit te schakelen. Er wordt verder onderzocht hoe de switch weer redundant aan het netwerk verbonden kan worden.
Update geplaatst om 17.15
Er wordt overlegd met de vendor van de switch om dit probleem verder te debuggen. Tot die tijd zal de switch enkelvoudig verbonden zijn met de rest van het netwerk. Er is geen overlast meer voor klanten.
Update geplaatst op 3 augustus om 11.15
Samen met onze leverancier is informatie verzameld en zijn aanknopingspunten gevonden die de richting van de oorzaak aangeven. Er zijn aanpassingen gedaan die de overlast op de switch verholpen hebben, waardoor deze nu ook weer volledig redundant aangesloten is op het netwerk. We verwachten dat we een verdere analyse van dit probleem zonder overlast voor klanten kunnen uitvoeren.

Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.