- 30-06-22Eén op de vijf IT-beslissers heeft weinig vertrouwen in databescherming en privacy in de cloud
- 27-05-22Update RFO netwerk incident 17-04-2022
- 23-05-22Freedom of Information Coalition (FOIC) stapt naar de Europese rechter
- 04-05-22Drie op de tien IT-beslissers: beveiliging klantdata laat te wensen over
- 21-04-22Kwart IT-beslissers vindt aandacht voor privacy overdreven
- 19-04-22RFO Netwerk Incident 17-04-2022
- 07-04-22Locatie dataopslag niet in top drie argumenten voor keuze cloudprovider
- 09-03-22The Hague Centre for Strategic Studies migreert dataplatform naar BIT NL Cloud
- 22-02-22Vier op de tien IT-beslissers weten niet wat cloudprovider doet aan databeveiliging
- 21-02-22BIT-MeetMe weer volledig open
BIT biedt alleen veilige mailoplossingen
25-01-2011 14:45:15
Omdat BIT haar klanten graag veilige oplossingen wil bieden en laten zien wil dat het beveiliging van informatie serieus neemt, kan er vanaf 15 maart 2011 alleen nog maar via versleutelde verbindingen (SSL) e-mail worden opgehaald of verzonden. Door het gebruik van versleutelde verbindingen kunnen onbevoegden het e-mail verkeer van klanten niet afluisteren.
In het kort betekent dit dat het e-mail verkeer dat verzonden of ontvangen wordt tussen de e-mail client van de klant en de mailservers van BIT versleuteld is. De optie om gebruik te maken van versleutelde verbindingen voor het ophalen en verzenden van e-mail is bij BIT altijd al mogelijk geweest maar vanaf 15 maart 2011 zal BIT dit gaan verplichten voor alle POP3 en IMAP e-mail accounts.
Omdat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen weet hoe een versleutelde verbinding in een e-mail client moet worden ingesteld, zijn er voor diverse e-mail clients handleidingen gemaakt om een account te configureren.
Uiteraard kunnen klanten ook contact opnemen met BIT als er problemen optreden bij het configureren van een e-mail account.