- 30-06-22Eén op de vijf IT-beslissers heeft weinig vertrouwen in databescherming en privacy in de cloud
- 27-05-22Update RFO netwerk incident 17-04-2022
- 23-05-22Freedom of Information Coalition (FOIC) stapt naar de Europese rechter
- 04-05-22Drie op de tien IT-beslissers: beveiliging klantdata laat te wensen over
- 21-04-22Kwart IT-beslissers vindt aandacht voor privacy overdreven
- 19-04-22RFO Netwerk Incident 17-04-2022
- 07-04-22Locatie dataopslag niet in top drie argumenten voor keuze cloudprovider
- 09-03-22The Hague Centre for Strategic Studies migreert dataplatform naar BIT NL Cloud
- 22-02-22Vier op de tien IT-beslissers weten niet wat cloudprovider doet aan databeveiliging
- 21-02-22BIT-MeetMe weer volledig open
Sensing Clues redt wilde dieren mede dankzij uptime datacenter BIT
Non-profit organisatie Sensing Clues maakt gebruik van het hostingplatform van datacenter BIT. Sensing Clues zet technologie in om wilde dieren te beschermen tegen stropers in Afrika en Azië. De uptime van het hostingplatform is daarbij cruciaal. Meldingen worden real-time gemaakt en alleen zo kunnen rangers op tijd het leven van dieren beschermen.
Datacollectie & tracking app helpen stropers opsporen
Sensing Clues heeft een Wildlife Intelligence platform waarop data vanuit verschillende bronnen samenkomt en wordt geanalyseerd om daarmee stropers op te sporen. Daartoe behoren onder andere de Cluey Data Collector & Tracking app en de Focus 360 Analytics app. Deze technologieën draaien op het hostingplatform van BIT. BIT levert virtual machines met super redundante storage. Verder voorziet BIT Sensing Clues in advies over de inrichting van het platform, de security en de back-ups.
Jan-Kees Schakel, oprichter Sensing Clues: “We zijn enorm te spreken over de uptime en de reactiesnelheid van BIT. Beide zijn voor ons heel belangrijk. We werken veel samen met vrijwilligers, maar zij kunnen niet op ieder moment voor ons aan de slag omdat hun betaalde baan dat niet toelaat. Daarom is het voor ons cruciaal dat we kunnen bouwen op een aantal partners die 24/7 voor ons klaarstaan. BIT maakt die belofte volledig waar. Wat betreft de uptime: deze is tot nu toe honderd procent. Het zou zeer zorgelijk zijn als een neushoorn of olifant het leven laat omdat ons platform even uit de lucht was, waardoor een melding werd gemist en de ranger te laat kwam. Het is een missiekritisch platform en ik ben blij dat dit bij BIT in goede handen is.”
Wido Potters, Manager Sales & Support bij BIT: “Sensing Clues verricht belangrijk werk op het gebied van natuurbeheer wereldwijd. Wij leveren hen onze dienstverlening kosteloos, omdat Sensing Clues volledig afhankelijk is van donateurs. We zijn trots dat we ze met onze dienstverlening kunnen ondersteunen. Sensing Clues combineert innovatieve IT met een pragmatische aanpak. Dat past goed bij BIT.”