- 20-11-19BIT wint FoodValley ICT Awards 2019
- 20-11-19BIT voorziet nieuwe internetprovider Freedom Internet van serverruimte
- 13-11-19Kom je ook naar de BIT nieuwjaarsborrel op 10 januari 2020?
- 29-08-19Nieuwe pagina: Wet- & Regelgeving specifiek voor de hostingbranche
- 10-08-19BIT genomineerd voor IaaS-/PaaS-leverancier van het Jaar
- 07-08-19RFO netwerkstoring
- 21-05-19Klantcase Aangetekend Mailen
- 09-05-19BIT verhoogt netwerkcapaciteit en -beschikbaarheid met nieuwe switches
- 08-05-19Nationale Datacenter Dag dinsdag 11 juni 2019
- 12-02-19Meerderheid banken heeft online gegevenstransport niet of onvoldoende beveiligd
BIT publiceert Transparency Report 2014: phishing-meldingen nemen toe
28-07-2015 13:39:02
Rapport geeft inzicht in aantal bevragingen van persoonsgegevens van klanten en notice-and-takedown-verzoeken
BIT, specialist in colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing, heeft vandaag zijn Transparency Report 2014 gepubliceerd. Het doel van dit rapport is het bieden van inzicht in het aantal bevragingen van persoonsgegevens van klanten van BIT en de notice-and-takedown-verzoeken die het datacenter ontvangen en verwerkt heeft. De opvallendste conclusie uit het rapport is dat het aantal phishing-meldingen wederom is toegenomen: van 9 in 2012 tot 53 in 2014. Financiële instellingen gaan steeds vaker actief op zoek naar onrechtmatige kopieën van websites en zijn er dan ook sneller bij. Hieruit volgt doorgaans een notice-and-takedown-verzoek: het offline halen van de gekopieerde website. In 2014 is dit verzoek 50 keer gehonoreerd.
Malware en NAW-gegevens
Het rapport laat verder zien dat BIT in 2012 en 2013 ieder jaar slechts één keer een verzoek heeft gekregen tot het verstrekken van persoonsgegevens. In 2014 is dat geen één keer voorgekomen. Daarnaast is het aantal klachten in verband met het (vermeend) hosten van malware gedaald ten opzichte van vorig jaar. In 2013 kwamen er 29 klachten binnen, waarbij alle takedown-verzoeken gehonoreerd werden, in 2014 waren dit er 20.
Wido Potters, Manager Support & Sales bij BIT: “In 2012 is BIT begonnen met het publiceren van een Transparency Report en nog altijd zijn we een van de weinigen in Nederland. Wij doen dit omdat wij het, zeker gezien de steeds verdergaande ontwikkelingen op het gebied van privacy, belangrijk vinden om openheid hierover te geven richting onze relaties en andere geïnteresseerden. Wat ons betreft zouden meer datacenters en providers dit mogen doen, het gaat immers om gegevens van iedereen. Er zijn veel opvattingen en ‘waarheden’ rondom het internet. Waar de één denkt dat er niets deugt online en de ander nergens issues in ziet, ligt de waarheid doorgaans in het midden. Door cijfers te publiceren, bied je duidelijkheid.”
Het BIT Transparency Report 2014 is vrijblijvend te downloaden in het Nederlands en Engels via https://www.bit.nl/uploads/policies/Transparency-Report-2014-NL.pdf en https://www.bit.nl/uploads/policies/Transparency-Report-2014-EN.pdf.
BIT, specialist in colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing, heeft vandaag zijn Transparency Report 2014 gepubliceerd. Het doel van dit rapport is het bieden van inzicht in het aantal bevragingen van persoonsgegevens van klanten van BIT en de notice-and-takedown-verzoeken die het datacenter ontvangen en verwerkt heeft. De opvallendste conclusie uit het rapport is dat het aantal phishing-meldingen wederom is toegenomen: van 9 in 2012 tot 53 in 2014. Financiële instellingen gaan steeds vaker actief op zoek naar onrechtmatige kopieën van websites en zijn er dan ook sneller bij. Hieruit volgt doorgaans een notice-and-takedown-verzoek: het offline halen van de gekopieerde website. In 2014 is dit verzoek 50 keer gehonoreerd.
Malware en NAW-gegevens
Het rapport laat verder zien dat BIT in 2012 en 2013 ieder jaar slechts één keer een verzoek heeft gekregen tot het verstrekken van persoonsgegevens. In 2014 is dat geen één keer voorgekomen. Daarnaast is het aantal klachten in verband met het (vermeend) hosten van malware gedaald ten opzichte van vorig jaar. In 2013 kwamen er 29 klachten binnen, waarbij alle takedown-verzoeken gehonoreerd werden, in 2014 waren dit er 20.
Wido Potters, Manager Support & Sales bij BIT: “In 2012 is BIT begonnen met het publiceren van een Transparency Report en nog altijd zijn we een van de weinigen in Nederland. Wij doen dit omdat wij het, zeker gezien de steeds verdergaande ontwikkelingen op het gebied van privacy, belangrijk vinden om openheid hierover te geven richting onze relaties en andere geïnteresseerden. Wat ons betreft zouden meer datacenters en providers dit mogen doen, het gaat immers om gegevens van iedereen. Er zijn veel opvattingen en ‘waarheden’ rondom het internet. Waar de één denkt dat er niets deugt online en de ander nergens issues in ziet, ligt de waarheid doorgaans in het midden. Door cijfers te publiceren, bied je duidelijkheid.”
Het BIT Transparency Report 2014 is vrijblijvend te downloaden in het Nederlands en Engels via https://www.bit.nl/uploads/policies/Transparency-Report-2014-NL.pdf en https://www.bit.nl/uploads/policies/Transparency-Report-2014-EN.pdf.