- 04-12-24Probleem met shared hosting database server
- 09-10-24Verstoring hypervisor
- 15-09-24[OPGELOST] tijdelijke verhoogde temperatuur in serverruimte BIT-2A
- 10-09-24[Opgelost] Korte onderbreking smtp.bit.nl
- 28-08-24[opgelost] Gedeeltelijke netwerkverstoring BIT-2A
- 24-08-24Storing aan virtual machines
- 06-08-24Defecte hypervisor
- 12-06-24Onterecht meldingen gestuurd naar klanten door monitoringsysteem
- 24-05-24Storing mobiel internet via het BIT APN
- 05-02-24VDC en VM beheeromgeving kortstondig offline (opgelost)
Netwerkstoring
21-01-2018 17:54:23
- 21-01-2018 18:11:42
Status:
opgelost
Door nog onbekende reden ervaren wij momenteel een storing waardoor delen van ons netwerk niet bereikbaar zijn. Er wordt gewerkt aan de oplossing van dit probleem. Zodra hier meer over bekend is, melden we dat op onze website.
Update 18:06
Het netwerk is stabiel en daarmee is het incident opgelost. Onze engineers hebben de reden van de storing gevonden. Er zal nog verder uitgezocht worden wat dit probleem exact getriggerd heeft.
Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.
Update 22-01-2018, 13.00u
Deze storing was het gevolg van een menselijke fout. Er werd vanwege een storing bij één specifieke klant een wijziging doorgevoerd. Door miscommunicatie is een foute configuratie toegepast, waardoor een loop in een deel van het netwerk ontstond. Dit zorgde ervoor dat een aantal verbindingen volledig vol gedrukt werden, waardoor een groot deel van het netwerk onbereikbaar werd. Dit werd direct door de betrokken engineer gedetecteerd, het onderbreken van de loop door een verbinding uit te zetten had tot gevolg dat het netwerk weer bereikbaar werd. Daarop is besloten de gewenste configuratiewijziging niet meer uit te voeren.
Update 18:06
Het netwerk is stabiel en daarmee is het incident opgelost. Onze engineers hebben de reden van de storing gevonden. Er zal nog verder uitgezocht worden wat dit probleem exact getriggerd heeft.
Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.
Update 22-01-2018, 13.00u
Deze storing was het gevolg van een menselijke fout. Er werd vanwege een storing bij één specifieke klant een wijziging doorgevoerd. Door miscommunicatie is een foute configuratie toegepast, waardoor een loop in een deel van het netwerk ontstond. Dit zorgde ervoor dat een aantal verbindingen volledig vol gedrukt werden, waardoor een groot deel van het netwerk onbereikbaar werd. Dit werd direct door de betrokken engineer gedetecteerd, het onderbreken van de loop door een verbinding uit te zetten had tot gevolg dat het netwerk weer bereikbaar werd. Daarop is besloten de gewenste configuratiewijziging niet meer uit te voeren.