Netwerkstoring

Netwerkstoring

17-05-2016 16:00:08 - 17-05-2016 18:00:00
Status: opgelost

Rond 15.45 uur ontstond er een storing op ons netwerk. Zo lang het netwerk nog niet stabiel is, wordt over dit incident gerapporteerd op http://www.bit.org/.

 


Update geplaatst op 17-05-2016, 16.55


Onderstaande is vanaf ~15.55 uur op www.bit.org geplaatst. De storingsmelding zal op www.bit.org gesloten worden.

2016-05-17 15:45h

Wij ondervinden momenteel een storing in ons netwerk. Zodra daar meer over bekend is melden we dat op deze plaats.

=====

Update 16:00h

Grote delen van het netwerk zijn weer bereikbaar.

====

Update 16:10h

Een storing in de core switching zorgde voor het netwerk probleem. Verkeer dat via bepaalde paden naar ons netwerk komt kan nog niet aankomen. Netwerk engineers zijn deze problemen aan het oplossen.

====

Update 16:17h

Het volledige netwerk is inmiddels weer bereikbaar.


Update geplaatst op 17-05-2016, 17.05

Het incident is opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Meer informatie inzake de storing volgt op deze website zodra onze engineers hun analyse hebben afgerond. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.


Update geplaatst op 17-05-2016, 17.45

De verstoring in het netwerk op 17 mei is veroorzaakt door een falende core-switch. Helaas is er geen logging beschikbaar gebleven die aanwijzingen kan geven voor de oorzaak van het falen. Omdat dit de tweede keer in een relatief korte periode is dat deze switch problemen geeft, zal de switch vervangen worden. Deze vervanging zal in een apart onderhoudsmelding aangekondigd worden.

Als gevolg van de problematische switch waren een aantal paden in ons netwerk niet bereikbaar. De voorzieningen die getroffen zijn om in dergelijke gevallen de problemen tot een minimum te beperken hebben niet naar volledige tevredenheid gefunctioneerd. De core-routers kwamen in een 'split-brain' situatie terecht, waardoor het automatisch rerouten naar andere paden langer duurde dan gewenst en nodig. Onze netwerk engineers doen verder onderzoek naar de oorzaak van de split-brain situatie en zullen maatregelen nemen om deze in de toekomst te voorkomen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.


Update geplaatst op 18-05-2016, 14.15

De RFO omtrent deze storing wordt opgesteld. Zodra de RFO gereed is zal deze beschikbaar worden gemaakt op onze website.


Update geplaatst op 19-05-2016, 10.40

De RFO is hier te downloaden.