Incidenten - Storing glasvezelverbinding BIT-2 - SARA

15-09-2017 13:35:05

Status: opgelost

Om 13.28 uur is er een storing opgetreden aan de glasvezelverbinding tussen BIT-2 en SARA. Verkeer van en naar internet wat via deze specifieke verbinding liep is automatisch omgeleid via andere paden. Klanten die een eigen AMS-IX aansluiting afnemen en klanten die een wavelength tussen BIT-2 en SARA afnemen zullen een verstoring van deze dienst zien.

Er wordt contact gezocht met de leverancier van de glasvezel om de oorzaak van deze storing te achterhalen.


Update geplaatst op 15-09-2017, 14.21 uur:
Sinds 14.14 uur werkt de glasvezelverbinding weer. Van onze leverancier hebben we nog geen verklaring voor de onderbreking ontvangen, we kunnen dus ook niet met zekerheid zeggen of de oorzaak weggenomen is.


Update geplaatst op 15-09-2017, 14.56 uur:
Onze leverancier geeft aan dat zij meerdere verstoringen hebben op het traject van deze glasvezel, en dat zij een werkploeg op onderzoek gestuurd hebben. De verbinding is op dit moment operationeel, maar wij zien dat de lichtsterkte op de verbinding minder is dan voor de verstoring. Het is mogelijk dat er nog meer verstoringen optreden als gevolg hiervan en als gevolg van het onderzoek van de leverancier. Wij zullen dit bericht weer bijwerken als er informatie van de leverancier beschikbaar is.


Update geplaatst op 15-09-2017, 16.56 uur:
Onze leverancier heeft metingen gedaan en daarmee de lokatie van de oorzaak van de verstoring bepaald. Er gaat daar nu inspectie plaatsvinden.


Update geplaatst op 15-09-2017, 19.15 uur:
Ter plaatste heeft de leverancier geconstateerd dat de handhole waarin de bundel glasvezels ligt verplaatst is, vermoedelijk als gevolg van bouwwerkzaamheden. Door het verplaatsen is de glasvezel geknikt, wat de onderbreking en verminderde lichtsterkte tot gevolg had. Inmiddels is deze knik hersteld en meten wij weer een lichtsterkte vergelijkbaar met voorafgaand aan de storing. De leverancier verwacht op een later moment in een onderhoudsvenster nog verdere herstelwerkzaamheden uit te voeren. Hiervoor zal via onze gangbare procedure een aankondiging gedaan worden.

Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.

Deel deze pagina op

De meest recente incidenten:

Mining Cryptocurrency

Colocatie Cryptominers

Verlaag uw kosten en verhoog uw inkomsten door uw miningapparatuur te plaatsen in de datacenters van BIT. Wij hanteren geen langlopende contracten, u kunt ieder moment uw rack opzeggen én u profiteert van een zeer laag stroomtarief.


Lees hier meer over colocatie voor miningapparatuur.