- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
- 03-03-24Geen verandering twee jaar na invoering sancties tegen Russische media: FOIC roept (wederom) op tot einde van ondemocratische censuur
- 29-01-24Onzichtbare upgrades
- 16-01-24BIT's Wido Potters wint Felipe Rodriquez Award voor inzet voor privacy
- 10-01-24BIT en partners zetten de koers voor een gedecentraliseerde Europese cloud met ECOFED-project
- 02-01-24Onze eigen stroom inkopen: de resultaten van 2023
- 24-11-23BIT Friday 2023
Spoedonderhoud vervanging core routers Ede
Hoewel er geen verstoring wordt verwacht, kunnen er enkele korte onderbrekingen worden bemerkt tijdens het overschakelen. Klanten met BGP-koppelingen zullen tijdens dit onderhoud onderbreking van hun BGP-sessie(s) ervaren.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via support@bit.nl.
Update geplaatst op 23-03-2016, 14.15
Tijdens bovenstaand aangekondigd spoedonderhoud zijn beide core routers vervangen door krachtiger exemplaren. Door het vervangen worden ook vele route updates gegenereerd, de nieuwe routers blijken deze load vele malen sneller af te handelen. Problemen zoals deze zich op 7 maart voor hebben gedaan zullen zich niet meer voor kunnen doen.
Voor bepaalde routing setups blijkt na het onderhoud het automatische omschakelen van actieve router niet correct te functioneren. De beperkte groep klanten die gebruik maken van deze routing setups zijn hierover persoonlijk geïnformeerd. Helaas is dit probleem niet aan het licht gekomen tijdens uitgebreide controles en tests voorafgaand aan het onderhoud. De reden daarvoor is dat de specifieke situatie waarbij dit nieuwe probleem optreedt, niet te testen is zonder impact op levering van de dienst. Wij willen benadrukken dat het handmatig overschakelen wel werkt. Een dergelijke handmatige omschakeling is voorbereid en alleen noodzakelijk bij incidenten in het netwerk. Voor klanten die geen gebruik maken van deze specifieke routing setups en die dus ook niet persoonlijk door ons hierover geïnformeerd zijn, werkt het automatisch omschakelen wel correct.
Bovenstaand probleem wordt op dit moment samen met de router fabrikant gedebugged. Om het probleem verder te debuggen en/of op te lossen zal het noodzakelijk zijn om donderdag 24 maart tussen 0.00 uur en 07.00 uur opnieuw spoedonderhoud uit te voeren. Hierdoor kunnen enkele korte onderbrekingen worden bemerkt. Indien noodzakelijk zal in volgende nachten opnieuw spoedonderhoud uitgevoerd worden dat ook als zodanig aangekondigd zal worden.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 0318 648 688 of via support@bit.nl.